1 TARANTİNO Filmi İzlemek #5


     Neredeyse her gün yeni bir filmin çekildiği dünyamızda; film nasıl izlenir, film izlerken nelere dikkat edilmesi gerekir? Daima yorumlayanın algısına göre değişkenlik göstermiştir. Bir insanın film anlatımı, kelime haznesi ve okur yazarlığı ile doğru orantılıyken o filmin hayatında yer etmesini pekâlâ karakteriyle özdeşleştirebiliriz. Bloğun tıkırında ilerlediğini belirterek boş bulduğum bir anımı Tarantino filmi ile ödüllendirmek istedim. Malum Kurban Bayramı da yaklaşıyorken, kan ve ölüm konuları, bahsi geçen yönetmenle pek bir uyuşuyor.

14.07.2020 - 23.42

-Beleş bir Netflix hesabı buluyorum.
-Tarantino’nun kaç filmi var listeliyorum.
-
Kendimi kaybediyor eski izlediğim sahneleri Netflix açıkken YouTube’dan açıp izleyerek gülüyorum.
-Saat 00.09’u gösterirken, 17 dakikamı film aramakla değil, izlediğim filmlerin sahnelerini tekrardan izleyerek, adeta maça çıkmadan antrenman yapan bir futbolcu gibi olaya yaklaşarak harcıyorum.
-Saat 00.17’yi gösterirken sonunda karar veriyorum ve oynat tuşu ile Inglourious Basterds başlıyor.
-2.32.54’de çıkan o dünya, daha bana yaklaşıp etrafında dönmeye başlamadan filmi durduruyorum.
-2.32.50’ci saniyede eksik olan bir kahveyi fark ederek yerimden kalkıp kısa-seri 17 adımla mutfağa gidip türk kahvesi için hazırlık yapmaya başlıyorum. Damacanadan bardağa çektiğim suyu kahve makinasına döküp 1 kaşık dolu kahveyi de ilave ettikten sonra 4 tur karıştırıp ısınma tuşuna basıyorum. 53 saniye sonra kaynama noktasına ulaşan kahveyi beklerken, önce buzdolabı magnetlerine sonra ise kirli olan bardaklara gözüm kayıyor. Bu esnada 6 adım yörüngemde atarak kahveyi bardağa ilave ediyorum. Yavaş ve emin adımlarla (ki bu toplam 19 adıma tekabül ediyor) yerime geçerek filmi tekrar başlatıyorum. Saat oturmamla 00.20’yi gösteriyor
-19.16 saniye olan ilk sahnesi ile (filmin introsu kesildiğinde) adeta bir resitale tanıklık ederken, o kurşunlama sahnesini saymadan edemiyorum. 3 askerin emir verildikten sonra 26 defa silah sesini duyduğumuz ve 3’ü için toplam 78 mermi sıkıldığını görüyoruz.
-Saat 00.42’yi gösterirken telefonuma gelen bildirime bakıp sahneyi geri alarak kurşunları tekrar saymaya başlıyorum. Bu sefer toplam kurşun sayısının 73 olduğuna kanaat getirerek notlarımı 2. inceleme olarak yeniden almaya başlıyorum. Bu inceleme sırasında saat 00.54’ü gösteriyor. Bu da demek oluyor ki ortalama 80 mermi atılan bir Tarantino filminde benim kaygı yaşayıp sayma sürem ortalama 10 dakika mı? Tabii ki bu doğru bir analiz formu değil. Zira kullanılan silahlar 2. Dünya Savaşına ait silahlar. Günümüz dünyasında ki makinalılar daha hızlı sıkıyor diyorum kendimce. ‘Kahvemden 7. Yudumu alırken film durmuş bir şekilde daha farklı olabilir mi acaba?’ diyorum.
-Saat 01.00’ı gösterdiğinde ise kendimi YouTube’da filmin açılış sahnesini yavaşlatarak incelerken buluyorum. Maalesef sahneden henüz çıkamadım. 11. yudumda biten kahvemin vücudumda yaptığı etki ile ayağa kalkıp bacak açmaya başlıyorum
-Saat gece 01.04’ü gösterirken yani yarak mı var? Acaba ben bacak açıyorum diye düşünebilirsin fakat gerçekten bunu takip etmesem bende anlam veremiyorum. Film duruyor. YouTube açık. Sadece anlamaya çalışıyorum, Tarantino kullandığı mermi sayısına bir anlam vermiş midir? Burada şahsi fikrimi sunayım, kişi Tarantino ise bence vermiştir. Hatta bok gibi vermiştir.
-Saat 01.06 iken içeriden kapı kapanma sesi geliyor. Aile bireylerimden biri Tuvalete kalkmış. Bacağım sandalye sırt bölümüne dik uzanmış halde. Bana bakan şahısa henüz sormadan daha ‘Birazdan yatarım’ diyorum. Anlamsız bakışlar eşliğinde ‘Ses yapma çok.’ diyerek odaya gidiyor.
-Saat 01.07’de telefon elimde arkadaşıma yazıyorum. ‘Soysuzlar Çetesi sence nasıl film?’ Çevrimiçi görünümün ardından mesaj direkt gelmiyor.
-Saat 01.09 tekrar oynat tuşuna basıyorum. Brat Pitt’in konuşma sahnesi gelmeden durdurup, canımın tatlı bir şeyler istediğini fark ediyorum. Bu sefer daha seri adımlarla ve toplam 19 adımda kendimi buzdolabını açarken buluyorum.
-6 kiraz, 1 elma ve 4 parça kesilmiş kavunu tabağa güzelce yerleştirip dönüş adımlarımı saymayı unuttuğum için geri dönüp (6 adım koridordan) tekrar sayarak 17 adımda odama varıyorum. (17+6)
-Saat 01.12 ve 2. bölüm başlıyor. Üst açıdan kadrajımızda 9 karakter görüyoruz. Teğmen Aldo 3.40 saniye güzel bir konuşmayla bizi hitler sahnesine hazırlıyor. Devamında çetenin öldürdüğü her Nazi askerinin kafa derilerini yüzdüğünü görüyoruz. Toplam 6 kafa derisi doğaya bırakılıyor. Devamında Nazileri içeriden zarar veren Hugo’nun yaptığı suikastları izliyoruz. Bu şahsı hapisten kurtarmak için 6 mermi sıkılıyor. Beyzbol sopası sahnesi sonrası ormanda 1 mermi daha görüyoruz.
-Bundan sonraki sahnelerde genel anlamıyla konuşma, yemek ve bu solukta geçen karşılaşmalarla bar sahnesine geçiyoruz.
-Benim durdurup saymalarım ve toplam 50-55 dakikalık sahne geçişleri bittiğinde saatim 02.25’i gösteriyor.
-Bar sahnesi süslü oyunlar ve ilgi çekici diyaloglar eşliğinde ilerlerken kan gövdeyi götürmeye başlıyor. (ve bu sadece 43 mermi ile)
-Çetenin Nazi kılığında 2 Nazi askerine karşı 3 kişi oldukları sahnede 47 adet mermi sıkılıyor.
-Aşık çiftimizin sinema odası fantezisi sırasında da yaşanan münakaşa yerini kurşunlara bırakırken toplam 7 mermi sesi daha duyuyoruz.
-Saatim 3.02’yi gösterdiğinde, Tarantino’nun tüm Nazileri bir sinema salonuna sokup Allah’ından bulsunlar dercesine 2 silahlı şahısla tepeden aşağıya doğru 3 şarjörle(hesabıma göre görünmeyen 2. Toplam 5) taradığını görüyoruz. Sinema yanıyor, insanlar bağırıyor. Kan gövdeyi götürüyor. Emin olmamakla birlikte bu sahnede 224 mermi sıkılıyor. Son final sahnesinde 1 mermi daha sıkılarak filmimiz bitiyor.
         Bu yazıyı yazma amacım, nasıl film izlediğimi bilmeniz içindi. Beni takip ediyorsan eğer, 4 yazı ile biraz samimi olduğumuzu düşünüyorum. E bunu bilmek de bence hakkın. Şimdi sana toplam kullanılan mermi sayısını yazmamı bekliyorsun değil mi? Ama yazmayacağım. Belki sen sayar bana yorumlarında belirtirsin. Yorumlarını dikkatle okuyor ve yazdığın her şeyi not almaya çaba gösteriyorum. Umarım bu yazımda bir Tarantino filmi nasıl izlenir mesajını kısmen verebilmişimdir.
Kendine çok çok iyi bak.

Görüşürüz.

 
Ekşisözlük:
















Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. istatistik açısından filmin incelenmesi iyi olmuş,

    YanıtlaSil
  3. Gayet güzel olmuş eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık. Filmde yaşanan gerçek istatistikleri de iliştirirsen çok daha ayrı ilgi çeker ve güzel olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. filmi izlesem bu kadar ilgimi çekmezdi herhalde, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Daha çok harcanan mermi yerine akan kanın litresini hesaplasak daha mantıklı. Bilen bilir Tarantino kan hastasıdır. Ne kadar kan o kadar zevk...

    YanıtlaSil
  7. Gayet istatistiksel tebrikler başarılarının devamını dilerim

    YanıtlaSil
  8. detaycılığını bir de bar sahnesinde görmek isterim. ;)

    YanıtlaSil
  9. Yazım tarzının özgünlüğü ve dilin akıcılığı arasındaki uyumlu raksla kulakları dolduran Johann Strauss'un eseri Vals'in etkisiyle zihninizin rahatlayacağı, güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YANILSAMA #6

İZMİR'de DEPREM #9