İZMİR'de DEPREM #9

Tarih: 30.10.2020 14.51. 

          Dişlerimi fırçalamak üzereyken bir ses duydum. Sandığım şey evde bir şeylerin düşmüş olacağı iken yerin titrediğini ve seslerin kolondan geldiğini anladım. Saymaya başladım. 4.saniyeden sonra odama gidip telefonumu alarak kaçacakken kapıyı açtığımda, karşı komşuyla göz göze geldim. Korkunun yüze yansımasını genelde filmlerdeki oyuncular aracılığı ile görürüz. İlk kez bu kadar çaresiz görünen biriyle göz göze geldiğimi fark ettim. Terlikleri giyip beraber aşağı inmemize doğru sarsıntı azalarak geçtiği için bittiğini düşündüm. Ortalama 20 saniye sallandığımıza kanaat getirdim. 

     -Telefonlar çekmiyor -7. Katta bebeği olan kadın etrafta yok -Soğukkanlı olman gerekiyor. 

           Uygulama aracılığı ile aileme ulaşıyorum. Aynı şehirde yaşamadığımız için konuşmamızı rahat ve esnek cevaplarla geçiştirirken 7. Katta ki bahsettiğim kadın çıkıyor apartmandan. Telefonu kapatıyorum. Kucağında bebeği var. Kapı girişindeki merdivenden 2'li inerek, koşa koşa kendini apartman sitesinin dışına atıyor. Ağlamaya henüz apartman içinde başlamış olacak ki kaldırıma yığılıyor. Etrafına toplanıyoruz. Ortada sadece nereden geldiği belirsiz olan çığlıklar ve rüzgârsız bir havada şaşkınlık ile korku hâkim. Kalabalık gitgide artıyor. Yakın çevremdeki insanlara ulaşıyorum tek tek. Herkes aynı tepkiyi verircesine ilk defa böyle bir şey yaşadıklarını söylüyor. Telefondaki kadının sesini ilk defa bu kadar duygu durumu hissedilebilir duyabiliyorum. Gözüme bir ara saydığım 29 insan çarpıyor. 4 bloklu bir apartmanda öğle saatlerinde, insanların işlerinde olduğunu varsayarak binada olabilecek insan sayısını hesaplıyorum. 

     -Saymanın zamanı değil -Aramadığın birileri var mı? -Evde unuttuğun bir şeyler kaldı mı? 

          Bir yakınım arıyor. İyi olduğumu söylediğimde akşam beni almaya geleceğini söylüyor. Ne zamandır görüşememenin sebebi, yerini deprem sonrası olası tehlikeye karşı buluşmaya bırakıyor. Hayat, zor zamanlarda uzun süreli boşlukları hiç olmamışçasına doldururmuş demek ki. Sonrası için sokak oturması, biraz rahatlamak için alkol, haber taraması ve sızma ile sonuçlanıyor. 

      -Daha kötüsü her zaman olabilir -Bunun garantisi yok -Adapte olman lazım. Daha fazla uzatmadan

         Deprem gününden 3 gün geçmesine rağmen 3 gün içinde toplam 10 saat uyuduğumu belirterek her an tetikte olduğumu da eklemek isterim. Gözümü kapayıp uyumak, eskiden de kolay olmamasına rağmen artık hepten daha zor olacak gibi. Rüyama ağlayan kadınların ve kurtarılan insanların görüntüleri giriyor. Uykumdan kendimi kastığım için eklem ağrıları ile uyanıyorum. Hayatını kaybeden insanları, onların yakınlarını gerçekten düşünemiyorum. Bu zor zamanda dilerim ki Devlet tarafından yardımlar tatmin edici düzeyde olur ve bu insanlar toparlanabilirler. 

          Kayıplar geri gelmeyecek, uzun yıllar Bayraklı denen semt insanları diken üzerinde yaşamaya itecek. Uzun yıllar hafızamızdan bu görüntüler silinmeyecek.. Umarım bu üzücü olaydan sonra, inşaat sektörü biraz daha kontrol ve denetim kapsamına girerek doğal afetlere karşı daha savunmalı hale getirilir. 

          Bizim bir şeylerin doğrusunu, sağlıklısını, sağlamını yapmamız için neden insanların ölmesi gerekiyor? Can kaybı yaşamadan ders çıkaramıyor muyuz gerçekten?

                                      YAŞANANLARA DAİR DÜZENLEMELER 

-AFAD, JAK, STK’lar ve belediyelerden toplamda 7.917 personel, 25 arama kurtarma köpeği ile 1.071 araç görevlendirilmiştir.
-
AFAD ve Türk Kızılay tarafından 3.569 çadır, 57 genel maksat çadırı, 24.382 battaniye, 13.280 yatak, 5.500 uyku seti, 2.657 mutfak seti ve 4 duş-WC konteyner sevk edilmiştir.

-Aşık Veysel Rekreasyonu Alanı’na 791, Ege Üniversitesi kampüs alanına 120, Bornova Eskişehir Stadı’na 217, Buca Hipodromu’na 194, Buca Stadında 158, Seferihisar ilçesi Sığacık bölgesine 90 ve ihtiyaç duyulan muhtelif noktalara 248 adet olmak üzere, İzmir genelinde 1.864 adet çadır kurulumu tamamlanmıştır. 2.038 çadır kurulum aşamasındadır.

-Beslenme hizmeti kapsamında, bölgede 256.505 kişi/öğün yemek hizmeti sağlanmıştır. Ayrıca 37.698 sıcak içecek, 9.516 soğuk içecek, 135.875 ikram malzemesi ve 106.886 adet su dağıtılmıştır. Çalışmalar 93 personel, 208 gönüllü ve 42 araç ile sürdürülmektedir.

-Bölgede hasar tespit çalışmaları için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan 942 ve Tarım ve Orman Bakanlığı’ndan 256 personel olmak üzere toplam 1.198 personel görevlendirilmiştir. 

-Çalışmalarda kullanılmak üzere AFAD Başkanlığı tarafından 13.000.000 TL, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizm. Bak. tarafından 10.000.000 TL, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 6.000.000TL’lik kaynak aktarılmıştır.

-Yıkılmış veya yıkılacak binalara ilişkin, eşyasını alamayan vatandaşlarımıza hane başına 30.000 TL eşya yardımı yapılacaktır.  İzmir'deki depremde yıkık, acil yıkılacak ve ağır hasarlı evlerin sahiplerine 13.000 TL, bu durumda olan kiracılara 5.000 TL taşınma ve kira yardımı yapılacaktır 

     

Kaynak: AFAD DUYURU

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YANILSAMA #6

1 TARANTİNO Filmi İzlemek #5